The Elegantesque Manifesto

18.4.11

Bonjour la blogo, 

Je sais je suis un peu matinal, mais j'étais trop excitée à l'idée de publier ce message. Hier a été le premier  double date fashion de ma vie ! J'ai donc retrouvé ( encore ) Guillaume et Loanne pour une petite séance photo. Le nom de ce post peut vous paraître un peu pédant ( non je ne me prends pas pour Yves Saint Laurent, je vous rassure ) ou quoi mais durant ce shoot, la réflexion comme quoi les seules personnes concernées par le blog doivent apparaître dans le blog. Je ne pense pas. C'est vrai qu'il y a beaucoup de personnes dans mon blog est dans pas mal de posts que vous devez vous demander à la fin à qui appartient ce blog xD mais je pense que la mode est quelque chose d'enrichissant quand on la partage et que chaque poste a une petite identité et cela est moins répétitif. Je pense que premièrement que la blog attitude et la streetstyle attitude doit être pris avant tout avec humour et plaisir. Se prendre en photo sérieusement et prendre des poses mannequins oui mais à faible dose, je prône l'amusement et la rigolade avant tout. Et comme le dicton le dit, plus on est de fou plus on rit. Je pense que je n'ai pas un style aussi original que certaines bloggueuses donc pour moi ma valeur ajoutée sera de vous transmettre une dose de mode et une dose de fous rire et de bonheur, la base c'est avant tout se faire plaisir tout en s'amusant. Il y a beaucoup trop de choses sérieuses à côté. J'espère qu'il y aura encore plus de gens différents dans mon blog, et de parties de rigolades dans mes shoots et que je pourrais le transmettre via mon blog. 
Voilà le manifesto elegantesque, et le motto de ce blog avant tout !

Hey the blogo peeps, 
I know it's a little bit early here on the old continent but I was super excited to post this. Yesterday was my first fashion double date so then I met again Loanne and Guillaume for a little photoshoots. The name of my post may seems a little bit presomptious or big sounding but during this shoot, an idea popped up, that only the persons concerned by the blog should be on the blog, that external people should not be too present on the blog. I think it shouldn't be. It's true many people appears in my blog but I beleive that fashion is more entertaining when shared with other people. I think that fashion should not be taken so seriously, too many people already do that for us. I don't consider myself as an astonishing fashionable person or to stand out a lot from all the bloggers so the added value of my blog is for me, the way I enjoy fashion, to share it with people and have fun while doing photoshoot. I think the basis is to have fun and laughs during shootings and I hope I can transmit this to you. I hope there will be more people with whom I can share my passion of fashion, share laughs and enjoy the time and shoot with them. 
This is the elegantesque manifesto and the blog motto ! 


Guillaume & Loanne





Me / Moi & Loanne 







and my favorite one ! et ma favorite !


Me





Me : Dress / Robe : Paul & Joe Sister, Jacket / Veste : Zara, Shoes / Chaussures : Zara

You Might Also Like

61 commentaires

  1. Lovely photographs and outfits
    Follow/comment and we'll follow back
    Inkfashionclothing.blogspot.com
    XOXO

    RépondreSupprimer
  2. coucou Hannah ;)
    Merci d'être venue sur mon blog, c'est très gentil à toi.
    Elles sont très mignonnes tes photos ! Et cette robe blanche Paul & Joe ... WOW ! J'en suis sans mot ...
    Pour ce qui est des questions que tu m'as posé, je t'ai répondu sous ton commentaire ^^.
    Bisous et à bientôt

    Morganette.

    RépondreSupprimer
  3. I love your blog and your outfits! And especially I love this post, I agree with you about taking fashion not to seriously. I enjoy your blog, so keep it up!
    I follow you and oh Paris was fantastic. I love everything about your country :-) Bisou Anna

    RépondreSupprimer
  4. Gorgeous. Love your blog. All three looks so classy and timeless. I love the white on you. Sooo stunning.

    Check out my blog if you've got time and feel like it. It would mean a lot.
    Karoline Kalvo

    RépondreSupprimer
  5. ahah elles sont sympas tes photos; j'ai bien reconnu Loanne!

    RépondreSupprimer
  6. beautiful blazer! i love the white outfit paired with the black tights :)



    myblissisthisway.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  7. Je suis aussi pour la rigolade avant tout, c'est pas parce qu'on est bloggueuses de mode qu'on doit se prendre au sérieux!
    Tes photos sont vivantes et drôles j'adore!

    RépondreSupprimer
  8. Hihi notre super photoshoot :)

    Bisous bisous,
    Loanne

    RépondreSupprimer
  9. Ces photos sont très sympa, pleines de vie x)
    Mercii ♥ ♥

    Bisous !

    RépondreSupprimer
  10. Merci pour les encouragements, parce-que c'est vraiment crevant les déménagements... Euh, mes partiels, je ne sais pas trop comment ça s'est passé, on verra aux résultats, j'ai hâte de savoir si je dois aller aux rattrapages, ou pas ! Bisous

    RépondreSupprimer
  11. these photos are great! i'm loving the all white ensemble!

    RépondreSupprimer
  12. YES, they are all mine...!!fantastic pics, veryfun.. kisses...

    www.madame-galiash.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  13. These pictures are so fun and lovely! Love all the white you put together :) xo

    RépondreSupprimer
  14. beautiful look! :)

    katslovefashion.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  15. Trop mignonnes toutes ces petites photos! Bisous
    http://Marieblogueuse.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  16. J'aime beaucou cette article, rien que dans le texte on sent que tu es motivée !
    Je suis de loin ton blog depuis quelques temps et je dois dire que tu dégages beaucoup d'enthousiasme ! (même dans l'article où tu t'excusais de ne pas avoir posté pendant un petit moment, c'était vraiment adorable) Très joli blog en tout cas! Bisous!

    RépondreSupprimer
  17. Ouiii!
    c'est impressionant
    j'aurais adorer etre aussi dans les backstage des fashion show!

    RépondreSupprimer
  18. lovely pictures :)


    happy easter!

    http://starlightsworld.blogspot.com/

    RépondreSupprimer
  19. Merci beaucoup! J'utilise un Canon 450D avec un objectif 18-55, et/ou 18-200 mm :)

    RépondreSupprimer
  20. Bonsoir ! J'aime beaucoup comment tu as attaché tes cheveux, et ton perso sur ta banniere est trop mimi hihi
    PS : Et voui, le poste est 'pondu par Night Bird' donc, les comms donnent des jolies petites 'omelettes' miam miam haha
    Passe un bon week end !

    RépondreSupprimer
  21. Lovely photographs, i love the white dress. Very summery and really really sweet! xx

    http://glitterandpearls.blogspot.com/

    RépondreSupprimer
  22. I like the white dress!
    and those are some cute little orange heels :)
    Both classy outfits.

    http://anhourafteryesterday.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  23. Oh c'est vrai ! moi aussi ça me fait plaisir ! bon moi aussi ;)
    bises à la prochaine, ta tenue est toute mimi !! ♥

    RépondreSupprimer
  24. Such a cool post! Looove your outfit, chic girl :)

    Kisses xoxo

    RépondreSupprimer
  25. So cute! I love both of the lady-like outfits :)

    PS- I loved your insightful comment and totally agree with you about function VS aesthetic, which is why I loved the couture element of the exhibit that balanced all the RTW stuff.

    Happy Easter!

    RépondreSupprimer
  26. These photos are great! nice post. :)

    RépondreSupprimer
  27. great photos - love those red shoes!

    RépondreSupprimer
  28. you guys are cute, i'm liking your skirt!


    blog
    twitter
    zebra and meerkat shop

    RépondreSupprimer
  29. what a fabulous motivation to have a blog, you sound so sincere and i always can appreciate that. BTW love Loanne's gorgeous blouse, what an amazing color. the fabric looks so sophisticated and i love the bow, makes it so feminine. the white looks magnificent on you, so fresh and bright. fabulous combination with that gorgeous dress.

    RépondreSupprimer
  30. Nice pics. :)
    Shall we follow each other? I´d glad. Would mean a lot to me :). Let me know. Have a great day.

    RépondreSupprimer
  31. I think it's great that you're getting other people involved in your blog :) You all look fab, and I love what you're wearing :)


    Day By Diva
    Day By Diva
    Day By Diva

    RépondreSupprimer
  32. this is supercute! love the all white. xx

    RépondreSupprimer
  33. tres belle serie de photos!!! j'adore ton look dessus! je trouve que ces photo respirent la joie de vivre <3!


    http://theminimalistchic.blogspot.com/

    RépondreSupprimer
  34. wow. très magnifique. J'aime les photos. Je suis devenue membre de ton blog :)

    RépondreSupprimer
  35. ♥Nice post.) Love your blog.))♥

    RépondreSupprimer
  36. Très belles photos ! :)
    ( comme d'habitude ;) )
    bisous !

    RépondreSupprimer
  37. J'adore ta robe et les chaussures de ton amie sont trop jolies !!
    Bise

    RépondreSupprimer
  38. J'aime beaucoup le look "all white"
    et contente de voir que je ne suis pas la seule à me taper les traductions français/anglais!
    xo

    www.dentelleetfleurs.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  39. these photos are so fun! you are right, fashion should be fun! i love the simplicity of all of your outfits as well...tres chic!

    rockoomph.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  40. all of these pictures are just SO SO lovely! I really enjoy your blog :)

    xoxo

    RépondreSupprimer
  41. Such beautiful, happy photos! You look so pretty! xoxo

    RépondreSupprimer
  42. super Qute photos!
    love all the outfits

    i have a new post maybe you can check?

    www.mirfashion.blogspot.com
    everyday a new post.

    Xo mirjam

    RépondreSupprimer
  43. Gorgeous pictures. I am in love with your top. And your shoes. And your smile.

    http://www.glamkittenslitterbox.com/
    Twitter: @GlamKitten88

    RépondreSupprimer
  44. I love your point of view and I think you are right :)

    This might sound a little cheesy but I have been looking for a blog like this for MONTHS: both in French (the understandable written french for us non-francophones) and English (because it's been a couple of years since I had a french conversation and I need to check my skills ;) hihi) and the most important thing: written by a happy, real and simple-at-heart girl.

    I really congratulate you for this and I am so sorry I did not find this blog earlier. I am looking forward to your next posts.

    I hope to be your first venezuelan follower! Haha. Nice to meet you and have an awesome day.

    -Ana
    http://viruschic.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  45. love the photos - smiling people and cool clothes! what fun. (: p.s. "blogo peeps" is an awesome phrase haha

    RépondreSupprimer
  46. Merci beaucoup pour ton mignon petit commentaire :)
    j'espère que tu vas bien ?
    des bisous

    http://leblogdevictoire.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  47. Hi dear! Amazing pics!
    Thanks for your sweet comment!
    Following! ;)

    RépondreSupprimer
  48. they both have great style and her smile is beautiful! i love your paul & joe sister dress, what a great brand. beautiful, fun post..i agree with you, fashion shouldn't be too serious!
    Thank you for visiting my blog and commenting :)
    xox

    RépondreSupprimer
  49. so lovely. i love your dress

    http://vernisaongle.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  50. Bonjour!!!
    Belles photos!!!
    Biz
    Angela Donava
    http://www.lookbooks.fr

    RépondreSupprimer
  51. De belles photos. Vraiment
    http://envie-de-penderie.blogspot.com/

    RépondreSupprimer
  52. Je suis tellement d'accord avec toi sur le fait que non, il ne faut pas se prendre tant au sérieux.
    Un certain nombre de blogueuse prennent leurs blogs tellement au sérieux qu'on a l'impression que la bonne marche du monde entier en dépend ... OMG. Tellement insupportable ^^

    RépondreSupprimer

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images